Okmányiroda

cimer
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
GYÖNGYÖSI JÁRÁSI HIVATALA

OKMÁNYIRODA

3200 Gyöngyös, Eszperantó utca 6.
Telefon: (37) 510-375, fax: (37) 510-373

2013. január 1. napjától mint a járási hivatal törzshivatalának szervezeti egysége 359 m2 alapterületen időpontalapú ügyfélirányító rendszeren („timeR"), illetve Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszeren („XR") keresztül, valamint sorszámmal fogadja az ügyfeleket.

Ügyfélfogadási idő:

  • hétfő: 08.00 – 16.30
  • kedd: 08.00 – 16.30
  • szerda: 08.00 – 20.00
  • csütörtök: 08.00 -16.30
  • péntek: 08.00 – 14.00

Okmányirodai telefonszámok és fax:

  • információ és előjegyzés: 37/510-375,
  • személyazonosító igazolvány: 37/510-362,
  • lakcímigazolvány: 37/510-363,
  • útlevél: 37/510-361,
  • parkolási igazolvány: 37/510-361,
  • népesség-nyilvántartás: 37/510-364, 37/510-365,
  • egyéni vállalkozói igazolvány: 37/510-366, 510-300/474 mellék,
  • vezetői engedély: 37/510-367, 510-300/475 mellék
  • gépjármű-ügyintézés: 37/510-368, 510-369, 510-370, 510-300/478,479,480.m,
  • ügyfélkapu: 37/510-366, 510-367, 510-300/475 mellék
  • fax: 37/510-373

Intézhető ügyek:

  • személyazonosító igazolvány (országos hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 15 perc),
  • Nemzeti Egységes Kártyarendszer specifikációjának megfelelő igazolványok (így például: oktatási igazolvány – diákigazolvány, pedagógusigazolvány, oktatói igazolvány –, polgárőr igazolvány/ (országos hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 10 perc),
  • lakcímigazolvány (járási illetékesség szerint; átlagos ügyintézési idő: kb. 15 perc),
  • útlevél (országos hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 15 perc),
  • mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványa (országos hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 15 perc),
  • népesség-nyilvántartás (járási illetékesség szerint; átlagos ügyintézési idő: kb. 15-30 perc),
  • egyéni vállalkozói igazolvány (országos hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 25 perc),
  • vezetői engedély (okmányok – vezetői engedély, ideiglenes vezetői engedély és nemzetközi vezetői engedély – kiállítása, érvényesítése és pótlása országos hatáskörű, de hatósági intézkedés esetében a vonzáskörzetben állandó lakhely, illetve tartózkodási hely szerinti a hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 15-20 perc),
  • közlekedésigazgatási ügyintézés: forgalmi engedély és törzskönyv ügyintézése, új és használt jármű átírása, alvázszám, motorszám és színváltozás nyilvántartásba vétele, ideiglenes és végleges kivonás, ismételt forgalomba helyezés, stb. (okmányok kiállítása, érvényesítése és pótlása országos hatáskörű, de hatósági intézkedés esetében a vonzáskörzetben állandó lakhely, illetve tartózkodási hely szerinti a hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 15-25 perc),
  • ügyfélkapu megnyitása, módosítása (országos hatáskör; átlagos ügyintézési idő: kb. 10 perc). (Az átlagos ügyintézési idő nem tartalmazza az eljáráshoz szükséges fényképfelvételt!)

Webes ügysegéden keresztül intézhető ügyek:

  • gépjármű tulajdonosváltásának bejelentése
  • gépjármű forgalomból történő kivonása
  • gépjármű forgalomba történő visszahelyezése
  • erkölcsi bizonyítvány igénylése

Illetékességi terület:

Abasár, Adács, Atkár, Detk, Domoszló, Gyöngyös, Gyöngyöshalász, Gyöngyösoroszi, Gyöngyöspata, Gyöngyössolymos, Gyöngyöstarján, Halmajugra, Karácsond, Kisnána, Ludas, Markaz, Mátraszentimre, Nagyfüged, Nagyréde, Pálosvörösmart, Szücsi, Vámosgyörk, Vécs, Visonta, Visznek.

A „timeR"-rendszeren történő bejelentkezési lehetőségek:

  • személyesen az Okmányirodai Információnál,
  • a telefonon bejelentkezni kívánó ügyfelek hívásait a járási hivatal a (37) 510-375-ös telefonszámon fogadja,
  • a járási hivatal illetékességi területéhez tartozó községeknél lehetőség van a települési ügysegédek közreműködésével történő időpontfoglalásra,
  • a járási hivatal visontai kirendeltségén lehetőség van az ügyintéző közreműködésével történő időpontfoglalásra,

XR-rendszerben kezdeményezhető ügyek ( www.magyarorszag.hu/ügyintézés):

egyéni vállalkozói igazolvány ügyek, lakcímigazolvány ügyek, lakcímváltozás ügyek, mozgáskorlátozottak parkolási igazolvány ügyek, személyazonosító igazolvány ügyek, útlevél ügyek, vezetői engedély ügyek, ügyfélkapu regisztráció.

Soron kívül (hívószám, ill. előzetes előjegyzés nélkül) intézhető ügyek:

  • elkészült vezetői engedély átvétele (információnál),
  • elkészült személyazonosító igazolvány átvétele (információnál),
  • elkészült útlevél átvétele (ügyintézőnél),
  • postán át nem vett törzskönyv átvétele (információnál),
  • felhívás alapján a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás ügyének intézése (ügyintézőnél),
  • hatósági határozat alapján az okmányok, rendszámtáblák leadása (ügyintézőnél).

Okmányirodában igénybe vehető szolgáltatások:

  • postai szolgáltatás (illeték és hatósági díj megfizetése) hétfő, szerda 8.00 – 14.00 óráig, péntek 8.00 – 12.00 óráig biztosított, a további időpontokban bankkártyás fizetés lehetséges.
  • okmányirodai bankkártyás fizetési lehetőség (illeték és hatósági díj megfizetése),
  • nyomtatványok térítésmentes átvétele.


Gyöngyös, 2013. február 1.


dr. Bekecs Andrea
hivatalvezető